Ravijärjekorra pidamise reeglid
- Plaanilise ravi ärjekorra reeglid on kehtestatud tulenevalt Tervishoiuteenuste korraldamise seadusest ja Eesti Haigekassaga sõlmitud ravi rahastamise lepingust
- Ravijärjekorra pidamise nõute aluseks on sotsiaalministri 21.08.08. määrus nr. 46. "Tervishoiuteenuse kättesaadavuse ja ravijärjekorra pidamise nõuded".
- Tervishoiuteenuse osutaja peab ravijärjekorda tervishoiuteenuse osutaja Evita Grupp OÜ infosüsteemis;
- Ravijärjekorda registreerib patsient, arst, õde
- digiregistratuuris veebiregistratuur.ee
- tervishoiuteenuse osutaja tegevuskohas;
- telefoni või e-posti vahendusel;
- Patsiendi ravijärjekorda registreerimine toimub vastuvõtuaegadel.
- ravijärjekorda kantakse ravijärjekorda järgmised andmed:
- patsiendi ees- ja perekonnanimi, isikukood või selle puudumisel sünniaeg;
- planeeritav vastuvõtu aeg;
- planeeritava tervishoiuteenuse osutamise näidustus (diagnoos ja operatsiooni, uuringu või protseduuri nimetus);
- patsiendi kontaktandmed;
- suunava arsti kontaktandmed (suunamise olemasolul);
- patsiendi ravijärjekorda registreerimise kuupäev;
- ravijärjekorras muudatuste tegemise (ravijärjekorras ette- või tahapoole viimise või ravijärjekorrast väljaarvamise) kuupäev ja põhjus;
- ravijärjekorda panemise põhjuse kood1, kui ooteaeg ületab Eesti Haigekassa nõukogu poolt kinnitatud ravijärjekorra maksimumpikkust;
- märge, et patsienti on teavitatud ravijärjekorras muudatuste tegemisest.
- Kui patsient registreeritakse ravijärjekorda tervishoiuteenuse osutaja tegevuskohas peab tervishoiuteenuse osutaja andma patsiendile kirjaliku teatise, mis sisaldab tervishoiuteenuse osutamise aega ja tervishoiuteenust osutava struktuuriüksuse või tervishoiutöötaja nime ja telefoni numbrit.
- Kui patsient registreeritakse ravijärjekorda tervishoiuteenuse osutaja registratuuri telefoni või e-posti või Interneti teel, peab tervishoiuteenuse osutaja teatama patsiendile telefoni või Interneti teel tervishoiuteenuse osutamise aja ja tervishoiuteenust osutava struktuuriüksuse tervishoiutöötaja nime ja telefoni numbri.
- Ravijärjekorda registreerimine digiregistratuuri kaudu peab olema patsiendile ja tervishoiuteenuse osutajale tagatud ööpäevaringselt (24 h) ning tervishoiuteenuse osutaja peab aktsepteerima digiregistratuuris peetavat ravijärjekorda.
- Tervishoiuteenuse osutaja peab ravijärjekorra pidamiseks esitama tervise infosüsteemi digiregistratuuri andmed raviressursi kohta digitaalselt2.
- Tervishoiuteenuse osutaja peab teabe kõikide digiregistratuuri broneeringute kohta saatma tervise infosüsteemi koheselt.
- Tervishoiuteenuse osutaja poolt ravijärjekorras muudatuse tegemisel on tervishoiuteenuse osutaja kohustatud patsiendile muudatustest teatama hiljemalt ühe tööpäeva jooksul arvates muudatuste tegemisest.
- Kui ravijärjekord on pikem kui kuus kuud, siis on tervishoiuteenuse osutaja kohustatud patsienti teavitama teenuse osutamise ajast ja kohast üks kuu enne tervishoiuteenuse osutamist.
Naistearsti vastuvõtule registreerimisest lähemalt
Vastuvõtu kestus 25 min koos vajalike dokumentide täitmisega:
- tervishoiuteenuste arve haigekassale
- visiiditasu kviitung
- analüüside saatekirjad
- saatekirjad haiglasse
- saatekirjad teistele arstidele jm.
- registreerimine kuu aruandesse
- nõutavate täpsustatud haiguste teatised
- tervisekaardi kontroll ning saatmine digilugu.ee -sse
Esmasel pöördumisel hilinemise korral 10 min või enam, tuleb reserveerida uus aeg vastuvõtule.
Korduval pöördumisel hilinemise korral 15 min ja enam tuleb reserveerida uus aeg vastuvõtule.